School en strand

29 juli 2011 - Saba, Nederlandse Antillen

Vandaag zijn we wezen kijken bij de school. De directrice, mevrouw Wilson, heeft ons een rondleiding gegeven en de vragen die Dagmar op papier had gezet beantwoord. De klassen zijn hier ongeveer even groot en de vakken zijn nagenoeg gelijk. Ook hier hebben ze aardrijkskunde, biologie, gym, muziek en computerles. Ook geven ze hier Nederlandse les in lezen en schrijven. De lessen worden allemaal gegeven in het Engels. Na het bezoek aan de school zijn we naar een 2de huis wezen kijken. Maar dit blijft moeilijk, de meeste huizen worden hier niet zo goed onderhouden als in Nederland. Aangezien we toch het eiland weer over werden gecrost door Meneer Wilson zijn we gelijk een kijkje gaan nemen bij het nieuwe, kunstmatig aangelegde strand. Morgen gaan we een dagje naar Sint Maarten. We hebben de boot van 7 uur geboekt (waar heb ik dat eerder gehoord), waarna we om half 4 weer terug gaan met een vracht/passagiersschip. Ze hebben ons gewaarschuwd voor de golven. Zullen de Caribische golven zoveel anders zijn dan die van de Noordzee? We zullen zien morgen. De koffers zijn gepakt, want morgen verhuizen we naar Juliana's (zie de link). Vanaf daar meer nieuws over onze reis naar Sint Maarten.

1. De Bende van Bakker-Kruitt:
    30 juli 2011
    We beleven jullie reis een beetje mee, erg leuk!!!
    Hoe is de horeca daar...???
    Plezier nog en we lezen het wel weer.x
  2. Rob en Jolanda:
    30 juli 2011
    Even de mail checken en jawel weer een berichtje uit het verre overzeese. Zo te lezen zit jullie programma deze dagen aardig vol. Wat een indrukken doen jullie zo op. Denk dat deze trip voor jullie een helder beeld geeft van dit prachtige stukje land te midden der zee..
    Veel plezier nog in alles wat je nog gaat meemaken, we 'bloggen' met jullie mee...
  3. lydia:
    Hallo mensen,
    Wat een korte landingsbaan daar op saba spannend hoor.
    Hoop dat jullie het naar je zin hebben gr van ons vanaf een bewolkt vlieland.
  4. Marcel & Inge:
    31 juli 2011
    Hallo,

Wat leuk om jullie belevenissen zo te volgen!!
    Geniet er nog van!