Rain rain go away..

28 juli 2011 - Saba, Nederlandse Antillen

Tja en daar zit je dan op Saba... De ene regenbui na de andere, en niet zo een beetje een regenbui. Hier zit je er echt midden in. Vanmiddag zagen we vanaf ons balkon 'De bui al hangen', maar hij bleef niet hangen, hij kwam over met een grote hoeveelheid water. Gelijk natte voeten in de kamer... Maar, aan alles komt een eind zo ook aan de regenbui, waarna we nog een paar uur van de zon hebben kunnen genieten. De temperatuur is hier rond de 29 graden, maar door de constante wind heb je dat gevoel niet. Het gesprek dat Robert vanmorgen heeft gehad met de 'Burgemeester' van Saba verliep ook weer goed. Dat is positief. Iets minder positief zijn de prijzen van levensmiddelen...Een fles melk kost drie dollar, dit is omgerekend ongeveer ruim 2 euro. Een schaaltje vleeswaren bijna 6 dollar, bijna 4 euro... En die overheerlijke pistachio milkshake van vanmiddag kostte 5 dollar en dit was een kleintje...ruim 3 euro. Wanneer je dan met zijn 5en voor een milkshake gaat... Hoezo Vlieland is duur? Morgenochtend staat het gesprek met de directrice van de school op de agenda. De 'taxi', Raadslid 'Rollie' Wilson, komt ons om kwart voor 9 ophalen. Nu dus nog even 'Bloggen' en foto's plaatsen en dan snel op 1 oor. Oordoppen zouden hier van pas komen, de hele kleine Saba -fluit- kikkers geven 's avonds namelijk hele concerten.

1. AnnetteLanting-Faber:
    29 juli 2011
    Ja de regen daar is vele malen heftiger als de buien hier, alhoewel het hier ook kan spoken, zoals gisteren in enkele delen van het land het geval was.
    Iedere dag ontdekken jullie iets nieuws, zoals de prijzen van bepaalde gangbare levensmiddelen.Het is fijn om dit nu allemaal al te weten, kunnen jullie je daarna een duidelijk beeld vormen van de voors en de tegens. Geniet verder van dit bijzondere verblijf op Saba. xx