De sollicitatie

27 juli 2011 - Saba, Nederlandse Antillen

Vanmorgen op 6 uur opgestaan, waarna Robert een duik genomen heeft in het zwembad. Na een heerlijk ontbijt en het chatten met thuis zijn we ons gaan omkleden voor het sollicitatiegesprek van Robert. Om 8 uur werden we bij het resort opgehaald. Robert zijn 2 gesprekken verliepen zeer positief. Hij heeft daar in ieder geval een goed gevoel over. Tijdens de gesprekken van Robert heb ik een bezoek gebracht aan het daycare centre. Een klein huisje met meerdere ruimtes, waarin diverse leeftijdsgroepen hun eigen ruimte hebbenen. Ik heb gekeken bij de 2-jarigen. Ook hier zingen ze liedjes met de kinderen en eten ze hun fruitje (of kipnuggets) om 10.00 uur. De kindjes zijn erg aardig en nieuwsgierig en de juffen zeer vriendelijk. 's Middags waren we uitgenodigd voor een lunch met de leden van de eilandsraad en de Luitenant Governor ('Burgemeester'). De mensen zijn allemaal erg vriendelijk, en willen ook graag weten hoe het er op Vlieland aan toe gaat. Na een heerlijke lunch hebben we nog een site seeing trip gehad langs een aantal huizen. Ook hier overeenkomsten met Vlieland. Het vinden van passende huisvesting is ook hier niet gemakkelijk. Na een lekker diner in het resort is het nu tijd om de kamer op te zoeken. Morgen weer een drukke dag, weer een tweetal gesprekken voor Robert. (Carnaval stellen we maar even uit tot zondag..)

1. bianca:
    28 juli 2011