Storm en Sabaanse huisjes

2 augustus 2011 - Saba, Nederlandse Antillen

De laatste dag op Saba voor ons geplande vertrek van woensdag. Het vertrek gaat zoals het er nu voorstaat volgens de reisplanning plaatsvinden. Raquel (werkzaam bij de Government) had op ons verzoek gebeld met de luchthaven of ze haar (en daarmee ons) op de hoogte konden houden van veranderingen in het vluchtschema, veroorzaakt door het weer. Volgens Raquel gaan de vluchten 's morgens vaak wel gewoon door, omdat deze vaak gevlogen worden door de meer ervaren piloot??? Het opstijgen is daarbij vaak ook geen probleem, alleen het landen wel. De landing kan namelijk bemoeilijkt worden door de windrichting. En stijgen? Daarbij geeft de piloot veel gas met de voet op de rem en zodra er genoeg toeren worden gemaakt laat je gewoon de rem los... We gaan het morgen meemaken. Zoals het er nu naar uit ziet heeft de tropische storm Emily het eiland links (in dit geval rechts) laten liggen. Vandaag hebben we nog een aantal winkeltjes bezocht voor het kopen van een paar souveniers voor de kindjes en voor Robert (!). Verder heeft meneer Wilson ons nog een paar mooie plekken op Saba laten zien, waaronder het seizoenenstrand. Het strand bestaat nu uit een heleboel stenen, maar met de verandering van de seizoenen komt er straks een zwart zand strandje. Een heel apart gezicht, en moeilijk voor te stellen dat mensen over een aantal maanden op dit strand gaan recreeeren. Daarnaast onderweg nog een grote iquana gezien die zich tegoed deed aan de rijpe mango's. Dat doen de eilandbewoners trouwens ook. Wanneer ze mooie mango's zien of advocado of quave dan roepen ze in het dichtsbijzijnde kantoor om een tasje en hebben zij hun portie fruit weer binnen voor de dag. Na het maken van een boodschappenlijst in de supermarkt met de bijbehorende prijzen (ter vergelijk met thuis) zijn we een laaste drankje gaan halen met meneer Wilson. Toen terug naar het hotel om een begin te maken met inpakken. 1 koffer is gepakt, de andere voor de helft. De rest volgt morgen. Morgenvroeg haalt michael de taxichauffeur ons om 9 uur op. We willen namelijk op tijd bij het vliegveld zijn, om de landing te filmen. Onze eigen landing hebben we gefilmd met het kleine fototoestel, maar dit bestand wordt door deze site niet geaccepteerd. Erg jammer, want het ziet er goed uit. Nou ja morgen maar vanaf de grond filmen hoe je hier aankomt vliegen. En dan natuurlijk ons vertrek nog. Kijken of ik een plekje achter de piloot kan bemachtigen...

1. Joke Weeda:
    3 augustus 2011
    Dag globetrotters, wens jullie een veilige terugreis!
    En tot snel.
  2. Miriam:
    3 augustus 2011
    Spannend hoor! Heel leuk om jullie verhalen te lezen. Ook de foto's prachtig. Mooi eiland! Goede reis!
  3. Marcel & Inge:
    3 augustus 2011
    Wij wensen jullie een goede terugreis!!
  4. lydia:
    3 augustus 2011
    Een hele goede reis terug en we zien jullie snel.
    groeten van ons
  5. Carin:
    3 augustus 2011
    Jullie zijn ondertussen alweer op weg terug,maar ik wil jullie toch een veilige aankomst op Vlie wensen!
  6. jan:
    3 augustus 2011
    goede reis! leuke video's, heb ze nu net pas ontdekt.
    tot gauw.
    jan
  7. AnnetteLanting-Faber:
    3 augustus 2011
    Alhoewel met vertraging, it is all in the game, wensen wij jullie toch een hele goede, veilige en plezierige terugreis. XX