Sluimeren en swingen

31 juli 2011 - Saba, Nederlandse Antillen

Zoals gezegd was zondag een dag zonder afspraken. Na zaterdag op en neer Sint Maarten te zijn geweest (vroeg op, laat weer terug) waren we wel toe aan een dag even niks. Rustig opstaan, rustig aan het ontbijt, rustig achter de pc kijken naar de weervoorspellingen. Want wij mochten dan wel een rustige dag hebben, het weer is het tegenovergestelde. Een beetje het "stilte voor de storm" verhaal. Ze verwachten voor de komende dagen een hurricane. Nu is deze verwachting alweer bijgesteld naar een stevige storm, maar toch... Gevraagd aan de plaatselijke bewoners wat nu? Maar deze geven te kennen dat het allemaal wel mee gaat vallen en daar vertrouwen wij dan ook op. Na een gedeelte van de middag aan het zwembad door te hebben gebracht zijn we naar The Bottom gegaan voor de 'Carnaval Parade'. De parade maakt drie rondjes door het dorp waarbij de mensen uitbundig dansen en zingen voorgegaan door de geluidswagen met live muziek. Om te voorkomen dat de motoren van de auto's te warm worden plaatsen we gewoon 2 blikjes fris onder de motorkap... en kijk hij blijft open staan... Na afloop van de parade gaat het feest door op het basketbalveld, maar dat is voor de locals (vinden wij). Wij zijn terug gegaan naar Winwardsite om hier heerlijk te dineren bij 'Swinging Doors'. Vrijdag hadden we hier al heerlijk gegeten op de barbeque avond met Chicken and Ribs, potato salad, beans en rice. Nu was het steak avond. Een Amerikaanse oud marinier bakt hier op een gigantische BBQ de meest heerlijke steaks...dit maal met potato salad, vegetables and salad. Heerlijk heerlijk heerlijk! Een goed gesprek krijg je er gratis bij. Of zoals de locals het zeggen: "Ask him a question and you will get a book!" Het eten op Saba is overal lekker. We hebben nu in diverse restaurantjes gegeten en we verbazen ons iedere keer weer hoe goed het allemaal smaakt en hoe snel het bereid is. Na het eten bij 'Swinging doors', nog even rustig een drankje op het balkon en een boekje op de kamer gelezen, en toe kon het licht weer uit. Het is hier begin van de avond, zo rond 19 uur al donker en 's morgens zijn we vroeg weer op (half zeven/zeven uur). Maandag zijn de meeste (bijna alle) winkels en restaurants dicht omdat het een feestdag is, volgens mij is het meer bijkomdag van de afgelopen carnaval week... Voor ons daarom de 2de dag met niks op de agenda...