Regen! Storm?

1 augustus 2011 - Saba, Nederlandse Antillen

Vandaag een dag waarop we (wederom) niet veel hebben ondernomen. Nu kon dat ook niet, want de winkels en bedrijven waren gesloten op een paar restaurantjes na. De winkel is uiteindelijk nog wel even open geweest, omdat ze zoals gezegd een tropische storm verwachten. Mensen kunnen dan water, eten en kaarsen inslaan. Wanneer je op de link (zie rechterkant onder links) van het National Hurricane Centre klikt kun je zien waar de storm zich nu bevindt. Een aantal huizen heeft de luiken gesloten, en daar waren geen luiken voor de ramen zitten spijkeren ze er hout voor. Je kunt zien dat ze hier vaker met stormen te maken hebben, want getuige de tekst op het plankje, small window street side, heeft ieder raam zijn eigen plankje. Dat het weer snel kan omslaan kun je zien op de video's. Zie hiervoor het kopje video in de balk bovenin het beeld. Het eerste filmpje hebben we gefilmd om kwart over 2, anderhalf uur later is het 2de filmpje genomen. En als het dan regent, regent het ook gelijk goed. Het filmpje is genomen op de memorycard (32MB!) van de videocamera vandaar dat de kwaliteit niet helemaal goed is, maar duidelijk genoeg om een goed beeld te krijgen van de snelheid waarmee je hier in een bui terecht komt. Voor ons is het nu afwachten of we woensdag terug kunnen naar Nederland, dus ook wij houden het weer goed in de gaten en zullen morgen contact zoeken met WinAir (luchtvaartmaatschappij). Daarnaast hopen we morgen nog wel het e.e.a. te kunnen ondernemen. De laatste dag op Saba en wat doe je dan meestal? Juist! Souveniertjes kopen... Daarnaast willen we ook nog langs het Government gebouw om een aantal mensen gedag te zeggen, dus hopelijk laat het weer dit alles toe.

1. Wil Duinmaijer:
    2 augustus 2011
    Dag Antoinet en Robert, wat jammer dat het weer niet optimaal is en jullie eigenlijk weinig kunnen doen. Wat gaat dat snel dat je al woensdag weer aan de thuisreis gaat beginnen. Ik hoop dat de reis duidelijkheid kan brengen voor de toch zeer belangrijke beslissing waar jullie voor staan. Zijn jullie geslaagd voor de souveniertjes?In ieder geval een goede thuisreis gewenst en wie weet tot ziens.
  2. Rigtje:
    3 augustus 2011
    Jeetje wat ging dat snel zo'n weekje Saba! Nu alweer aan de terug reis toe!
    We zijn heel benieuwd naar hoe jullie straks terug kijken op deze reis. Voor nu alvast een hele goed terugvlucht toegewenst en tot ziens weer op Vlie! Ik kom gauw langs. xxxx Rigtje